محصولات کاربردی بازار آهن 

بررسی قیمت لحظه ای آهن آلات
محصولات کاربردی بازار آهن 

آهن پرایس: با توجه به کاربرد بسیار گسترده آهن در صنایع و حوزه های متفاوت میتوان به این نتیجه رسید که این محصول مصرف کنندگان بیشماری دارد. قیمت آهن نسبت به سایر فلزات ارزانتر است و در صنایعی...

آهن پرایس: با توجه به کاربرد بسیار گسترده آهن در صنایع و حوزه های متفاوت میتوان به این نتیجه رسید که این محصول مصرف کنندگان بیشماری دارد. قیمت آهن نسبت به سایر فلزات ارزانتر است و در صنایعی همچون ساخت ماشین آلات و تجهیزات، صنایع خودرو سازی، ساخت بدنه کشی و تجهیزات کشاورزی، دیوار و سقف سوله و ساخت درب و پنجره کاربرد دارد. در بین مقاطع میلگرد و تیرآهن پرمصرفترین مقاطع هستند. 

از عناصر مهم در ساخت و ساز آهن است این عنصر میتواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد و از کالاهای مهم و اساسی به حساب می آید. از محصولات کاربردی ساخته شده از آهن میتوان به شمش، میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی، ورق‌های فولادی و قوطی اشاره کرد. برای آگاهی از قیمت روزانه آهن آلات میتوانید به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید و از قیمت ها مطلع شوید. 

شمش: این محصول از فرآیند نورد گرم به دست می آید و محصول خروجی کارخانه های فولاد است و از محصولات نهایی آن میتوان به تیرآهن یا میلگرد اشاره کرد. شمش عموما یک محصول پایه و بنیادی برای کارخانه های صنعتی است و اصولا کاربرد ساختمانی ندارد. قیمت شمش در بورس کالا کشور معین میشود و میزان عرضه و تقاضای شمش میتواند قیمت این محصول را مشخص کند. 

میلگرد: از میلگرد بیشتر در پروژه های ساختمانی بتنی استفاده میشود. میلگرد یک پروفیل با سطح مقطع دایره ای و توپر است که در دو نوع آجدار و ساده تولید میشود. میلگرد آجدار بیشتر در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد و نوع ساده آن بیشتر کاربرد صنعتی دارد. میلگرد ها دارای قطرهای متفاوتی هستند و از سایز 8 تا 32 تولید میشوند طول شاخه های میلگرد به صورت فابریک 12 متری است به شاخه های زیر 12 متر اصطلاحا میلگرد نرمال میگویند.  از میلگرد برای ساخت انواع خاموت، بولت و تیرچه استفاده میشود. میلگرد آجدار در 4 نوع A1، A2، A3 و A4 تولید و عرضه میشود. 

تیرآهن: تیرآهن مقطعی به شکل I انگلیسی است و کاربرد اصلی آن در ساخت اسکلت های فلزی میباشد. از تیرآهن برای ساخت ستون، خرپا، نعل درگاه، بیم های باربر استفاده میشود. تیرآهن لانه زنبوری نوعی تیرآهن است که برش های خاصی به شکل لانه زنبور روی جان آن زده میشود این حفره های تو خالی لانه زنبور نام دارند. دلیل این برش آن است که تیر بتواند نیروی خمشی بیشتری را با خیز و وزن کمتر تحمل کند. نوع دیگر تیرآهن که سطح مقطعی به شکل H انگلیسی دارد و به هاش معروف است و در دو نوع سبک یا سنگین در کارخانه ها تولید میشود. ارتفاع تیرآهن بین 80 تا 600 میلیمتر است. 

نبشی: این مقطع فلزی به دو روش نورد گرم و یا نورد سرد تولید میشود شکل ظاهری آن شبیه به حرف انگلیسی L است با دو ضلع عمود بر هم. این اضلاع که اصطلاحا به آن ها بال میگویند میتوانند به صورت مساوی یا نامساوی باشند. نبشی بال مساوی کاربرد ساختمانی و نبشی بال نامساوی بیشتر کاربرد صنعتی دارد و از آن در ساخت دکل های برق استفاده میشود. نبش بر اساس نوع تولید به نوع فابریک و پرسی تقسیم میشود. کاربرد نبشی برای اتصال پل به ستون، اتصال تیرآهن به بیم‌های باربر و ساخت ستون و خرپا است. یکی از محصولات پرکاربرد در آسانسور سازی نبشی لقمه است که شاخه های نبشی 6 متری را به قطعات کوچکتر برش میزنند. 

ناودانی: یکی دیگر از مقاطع فولادی که فرآیند تولید آن شبیه به تولید نبشی است و شکل ظاهری آن شبیه به حرف U انگلیسی است. ناودانی در سایز های 5 تا 18 و ارتفاع 30 تا 400 میلیمتر تولید میشود. از کاربردهای ناودانی میتوان در ساخت آسانسور، بخش‌های مختلف سازه های فولادی و ساخت پله های اضطراری و اسکلت های فلزی در سوله اشاره کرد. ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی دو محصول متفاوت ناودانی هستند.

ورق های فولادی: ورق به مقطع فولادی گفته میشود که دارای عرض ثابت و طولی متغییر است و اصولا ضخامت بالایی ندارد. ورق فولادی از طریق فرآیند فرآیند نورد گرم و سرد تولید میشود و به شکل رول یا شیت در بازار عرضه میشود. محصول نهایی و خروجی فرآیند نورد گرم ورق سیاه است. این ورق ظاهری سیاه و کدر دارد و در صنایعی که ظاهر و رنگ اهمیت چندانی ندارد مانند ساخت بدنه آبگرمکن، تانکر سازی، ساخت تجهیزات کشاورزی و قطعات خودرو کاربرد دارد. محصول نهایی نورد سرد ورق روغنی است که این ورق سطحی صاف و براق دارد و از آن برای ساخت ورق گالوانیزه استفاده میشود.

در ادامه می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: سایت های عرضه کننده آهن آلات 

قوطی: قوطی آهن محصولاتی هستند با سطح مقطع مربع یا مستطیل تو خالی که در جنس های متفاوتی تولید میشود. از قوطی های سایز بزرگ در ستون ها به جای تیرآهن استفاده میشود و قوطی های سایز کوچک در ساخت بدنه داخلی خودرو، درب و پنجره های فولادی و ساخت قفسه کاربرد فراوان دارد. 

لوله: یکی از مقاطع فلزی پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی لوله است. از لوله ها در خطوط انتقال نفت و گاز، ساخت میز و صندلی و مبلمان استفاده میشود. انواع مختلف لوله شامل لوله مانیسمان، لوله درزدار، لوله داربستی و لوله اسپیرال میشود. 

قراضه: ضایعات آهنی حاصل و باقیمانده اضافه فولاد است. این ضایعات قابلیت بازیافت دارند و پس از بازیافت در صنایع متفاوتی استفاده میشوند.امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم محصولات کاربردی بازار آهن را به صورت اجمالی برای شما عنوان کرده باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • عباس شاطر
    عباس شاطر1401/03/08 - 20:41 پاسخ

    حالا بخریم یا صبر کنیم اینو بگو حاجی

  • سماواتی
    سماواتی 1401/03/05 - 12:23 پاسخ

    گرد فایکو دارین؟

  • دلوانی
    دلوانی1401/03/05 - 12:09 پاسخ

    قیمت میلگرد ذوب آهن رو برای هفته آینده چطور پیش بینی میکنی؟

  • امینی
    امینی1401/03/05 - 11:57 پاسخ

    تیرآهن های لانه زنبوری رو شما با چه روشی تولید میکنید؟